Шарчевић је, пожелевши успех будућим средњошколцима, поручио да је само знање пут до дипломе.
Наш задатак, како је истакао, јесте да створимо услове за то да се само знањем стичу дипломе, што је и циљ свих реформи.
Министар је у разговору са директорима предшколских установа, основних и средњих школа Тутина, Сјенице и Новог Пазара, нагласио да је циљ Министарства просвете да у нову школску годину уђе са новим законским амбијентом.
Према његовим речима, у већини земаља припреме за реформе трајале су бар две године, а наша земља ће, уколико успе у ономе што је већим делом припремила, то учинити за годину дана, што је велики успех.
Министар просвете је упознао директоре и са радом на реформи наставних планова и програма, растерећењем ученика и новим законом о платама.
Користићемо новац Европске уније за обуке наставника, а у том процесу регионални центри за професионални развој запослених у образовању почеће да раде у пуном капацитету, најавио је Шарчевић.
Директори су дали пуну подршку министру за реформе које су покренуте и указали на то да је, за разлику од других градова, недостатак школског простора велики проблем у Новом Пазару, Сјеници и Тутину.
Они су навели да постоје школе које похађа више од 2.000 ученика, иако су пројектоване за хиљаду, па раде у три смене, као и да је многим школама потребна реконструкција.
Шарчевић је подсетио на то да је посредством Канцеларије за управљање јавним улагањима започео пројекат обнове образовних установа, и изразио уверење да ће све школе добити адекватне услове за рад.
Министар просвете је о стању у образовним установама и новинама које од јесени очекују школство у Србији разговарао и са градоначелником Новог Пазара Нихатом Бишевцем.
Бишевац је том приликом рекао да је дуално образовање добар потез јер послодавци имају велики проблем са стручним кадром, пре свега у области производње намештаја и текстилне индустрије, и указао на значај даљег улагања у ИТ сектор.
Шарчевић је рекао да се Министарству до сада јавило више од 1.832 компаније које су изразиле интересовање за дуално образовање, кроз Изјаву о намерама.
Сада је у току анализа, видећемо колико њих ће моћи да се укључи у дуални систем. Чињеница да из недеље у недељу повећавамо број нових образовних профила, говори о томе да радимо веома интензивно, указао је министар.
Он је, одговарајући на питања новинара о одлуци Бошњачког националног вијећа (БНВ) да њихове комисије присуствују приликом уписа у школе и изјашњавања о језику на којем ће деца учити, рекао да то није прави начин, и да уколико неко има проблем најпре мора да се обрати Министарству просвете.
Шарчевић је са сарадницима посетио и Државни универзитет у Новом Пазару, Интернационални универзитет и Гимназију, наводи се у саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја.